sejenak bersama bekas pemberi memori.

*nota awal - maaf. aku tak pakar untuk ulas tentang MH370. tapi doa tetap aku titipkan. semoga mereka masih hidup dan pulang dengan selamat. Allah Maha Mengetahui :)
*Al-Fatihah


siapa cakap, lama mana relationship yang korang create tu, akan confirm kekal selama lamanya?
siapa cakap, angan angan yg korang bina selama ni akan jadi realiti?
siapa cakap, harapan tinggi menggunung yang korang letak tak kan buat kau kecewa?
siapa cakap? bagitau aku. meh kita debat.

betul. 3 tahun tu lama. harapan, angan angan, suka, duka, perit, gembira, bahagia, gaduh, tumbuk semua penah create.
aku pertahankan. dia pertahankan. sakit macam mana pon, lawan.
sebab aku dia dah decide nak pertahankan. yes, we did it.

tapi, kau xboleh expect, org yang dalam relationship ni bahagia sentiasa.
tak ada masalah. TU SEMUA FAKE. PALSU. TIPU.
ini bukan drama tv. tk semua ada happy ending.
tolonglah. kau tk boleh judge relationship someone.

tapi satu part yang aku xboleh tipu.
part break, clash, putus, dah tak ada apa apa.
ini serius. ada pulak org main main pasal ni kan?

aku pelik bila respons yang aku dapat,
'serius iylda? selama ni ktorg tk penah nampak kau gaduh pon.'
'yeke ni? asal kau happy je?'
'biar betul. korang lama kot. sayang gila.'

dude. kalau nak ckp gaduh, tak kan aku nak tunjuk.
'weh korang, tengoklah aku gaduh dgn bf aku.'
*on the phone n maki maki.
hotak korang. maruah tercalar sehh.

kalau nak ckp pasal happy.
tengok ni.

kalau pertikaikan pasal lama.
beb, sedang kan orang yang ada anak 5 bercerai.
kawen 20tahun, berpisah.
ini korang nak ckp pasal 3 tahun?
tolonglah.

aku mohon. jangan pertikaikan.
jangan pernah pertikaikan pasal aku.
sebab aku xpenah meluahkan apa yg aku rasa.
sebab yang korang nampak cuma luaran.
sebab yang korang tau kadang kadang tipu. palsu.

tapi. Allah Maha Adil.
aku hilang cinta. tp Allah kurniakan aku sahabat.
betul. aku terus nampak hikmah.
betul betul aku bersedih hilang cinta, sorang sahabat dtg.
naikkan semangat.

Allah Maha Adil kan?

dan sekarang, aku gembira dgn hidup aku.
aku masih punya family, super bestfriend, bestfriend dan kawan kawan.

*nota kaki - sekarang kau tahu, cinta pertama tk semestinya cinta terakhir. tp cinta terakhir, tetap kekal jadi cinta terakhir.

*nota tangan - gua bukan niat nak jiwang kat sini. tp suka hati lah blog gua! haha.