FRIENDZONE?

ever heard about 'Friendzoned' ? sure you did. 

first thing first. what is friendzone actually? kahkah. k. aku speaking. pardon me if my english is broken. hehe. 
well based on help from Mr.Google, friend zone refers to a platonic relationship where one person wishes to enter into a romantic or sexual relationship but the other does not. 

wah cinta platonik. aku selalu berharap ada beginii ~ aku nak kawen dengan cinta platonik aku ni :P

k aa. contoh paling senang aku bagi. kau ada minat someone. n then, kau try rapat dengan dia. boom, korang rapat. rapat yang mcm, kau dgn dia always share macam macam benda. almost everything gituwww. and always said, 'you're the best best friend i ever had'. tp dalam masa yang sama, kau punya cinta dah membuak2 kan dalam hati tuuu. so kau pon amik kesempatan, luahkan perasaan kat dia. 

kau : aku nak cakap something ni.
dia : apa dia? 
kau : aku suka kau. i tried to not fall in love with you. but then, i keep falling for you.
dia : tapi aku just anggap kau bestfriend weh :')

baam, nyenyenye kau dah kene friendzoneeeeeeeee. haha. 
itu lah contoh mcm mana someone kene friendzoned. banyak cara sebenarnya kalau kau nak tau kau dah kene friendzone or not. 
satu lagi aku sampaikan dalam bentuk gambar. 



tapi, serius. bukan lelaki je okayyy yang di friendzone kan. 
kau hingat gegirl ni tk pernah meluahkan perasaan keeeee? 
basically, both parties mesti ada yg kene friendzoned. 

tp bagi aku, naah, tkpe kalau nak friendzone. ramai lagi ada. cuma tk serupa mcm yang ni jelah. 
ye dok?

so, guys, kalau nak express your feeling, express je. sape tau, someone yg korang suka tu rasa yang sama, tp dia pon takot kene friendzone. logik right? sebab kite tk boleh baca hati org. 

aku terbaca satu tweet ni. ayat dia memang sempoi aa. 

ayat nak start express feeling.

'saya nak cakap something ni. kalau positif, kite teruskan. tapi kalau negatif, saya minta awak lupakan. boleh?'

then baru bgtauu. kehkeh. nice kan ayat dia? aku mcm tertarik. well, tp setakat ni aku tkde nak express feeling kat sesiapa walaupun aku ada crush yang hardcore aku suka :') 

semalam, aku cerita dekat kawan aku, about this one guy. he talked about persahabatan, and after persahabatan ada ikatan lagi. seriously, i was scared. damn scared. sebab kalau blh, jangan laa cakap mcm tu. and then, i replied, 'kalau aku, aku prefer kawan. sebab kalau kawan, lagi kuat ikatan tu. yelah ikatan persahabatan kan.' 

n then, kawan aku ckp yang aku dah friendzone that guyyyyy.
seriously sebenarnya, aku pon tktau how friendzone jadi. tapi based on research, mcm ni lah cara-cara terjadinya friendzone. tapi aku tk sengaja friendzone diaaa. sekian.

p/s : kalau aku luahkan perasaan dekat crush aku, agak-agak dia friendzone aku tk?